Nekem bejött a fővárosi élet

Sőt, sokkal jobban bejött az itteni élet, mint amire számítottam. Eredetileg csak a leendő, “vállalkozásommal” kapcsolatos terveim miatt jöttem ide. Két barátommal. Kicsit tartottam is a nagyvárosi élettől, de megszerettem mindent! Szeretem a körutat, szeretem a villamost, sétálni a rakparton, de bevallom: legjobban a kávézókat szeretem. Főleg, hogy sok van itt, és változatosak. Szeretek beülni, kávézás közben elővenni a laptopot és ebben a légkörben a dolgaimat intézni. Megvallom őszintén sosem éreztem még ilyen elégedettséget, aminek persze fontos összetevője, hogy a céges dolgaim is minden szempontból jól haladnak!… Egészen konkrétan egy ilyen helyről indítottam el még a cégalapítást is anno, és azért anekdotázok sokszor erről, mert megvan az egésznek számomra ez a “modern idős” szimbolikája. Egy kávé mellett a céges dolgokat intézgetni.

Hogy hogyan lehet elkezdeni céget alapítani egy kávézóból? Hadd meséljek erről újfent, hátha sokaknak hasznos infó, hogy én hogyan csináltam! Létezik egy weboldal: https://topcegalapitas.eu. Rengeteget megtudtam tőlük mindazokról, amik elmaradhatatlanok lesznek, hogy elkezdhessünk dolgozni. Olvasgattam, képeztem magam ilyen téren is, főként a leírásaikra hagyatkoztam. Melyik szervezeti forma mit igényel, hogyan tudom idővel módosítani a céget, ha valami változna. Aztán meggyőztem magam róla, hogy az ő segítségüket kérem, mert több, mint 10 éves tapasztalatuk van.

Tehát velük vettem fel a kapcsolatot kezdetben. A bt-nket hárman alapítottuk valójában, de én “jártam el” a fontos dolgokat elsősorban. Amihez legalábbis elég voltam egyedül. Az említett webcímen mindenféle információhoz hozzájut az ember, ha még vakon tapogatózik cégalapítás terén, legyen szó bt-ről, kft-ről, bármi ezekhez fűződőről, mindent részletezve leírnak. Azt is, hogy mihez fognak kelleni a többiek. És idővel rájön az ember, hogy ma már ez is könnyebben megy, a modern idők tempója mindent röpít magával.

Már a fenti a weboldalon is minden infót megtalálunk. Sok, hosszabb írással is segítenek azokról a dolgokról, hogy mit érdemes tudni az adózási formákról, mi mindent változtatott meg a járványhelyzet, ki lehet ügyvezető egy cégben, és milyen járulékokat kell utána fizetni? Tehát olyan területekről is tájékozódhatunk, amik inkább a könyvelőhöz tartoznak. Aztán meg persze azokról, amikkel már valóban őket, a topcegalapitas.eu-t keresnéd fel a megadott elérhetőségeiken, ha neked is hasonlóan szimpatikussá válnak, a szolgáltatásaikkal. Gondolom, hogy rengeteg cégügyintézésen túl vannak már (tizenötezres ügyfélszám szerepel a referencia-leírásukban), mert a felépítése az almenüknek és a pontokba rendezett információs “oszlopoknak” az oldalon olyan szisztéma szerint vesznek sorra mindent, ami nagyjából megfelel az idősorrendiségnek is. Mi miután következik. Mikor kell bankszámlát nyitni stb. Ha hasonlóban gondolkodnátok, mint kft, vagy bt alapítás, esetleg a már meglévő cégeteket módosítanátok valamilyen formán, olvasgassatok alaposan, szerintem minden választ meg fogtok ott kapni.

De, ha még nem is döntöttetek arról, hogy mibe vágnátok a fejszéteket, bátran érdemes hívni is őket, ha valami nem világos. Ha bármi okból kifolyólag nem érhetők éppen el – ami nem gyakori -, visszahívják az embert. Nem mondom, hogy nyugodtan, kávézás közben még kényelmesebb, mert lehet, hogy ez csak nekem jött be annyira, de talán érdemes kipróbálásra. Mindenesetre kérdezzetek, ha valami mégsem teljesen világos.

Olvassátok el, mi kell a bt-hez, milyen specifikumai vannak a kft alapításának, vagy hogyan juthattok székhelyhez, ha az kell, mert szerintem – bár ez egyéni vélemény – tényleg nem szükséges minden segítséghez személyes találkozót kérni – de ezt rátok bízom. Nem mindenki ugyanolyan hozzáállású. És persze aztán, ha már konkrét ügyekkel kapcsolatban kontaktolnátok velük, előbb-utóbb szükséges lesz úgyis a személyes találkozó, rövid időre. De a szolgáltatásuk lényege pont az: nem kell a “székhelyen” üldögélnetek, nektek átvenni a postát, netán sorban állni érte. Vagy sorban állni a hivatalokban…

https://topcegalapitas.eu

Ha az ember már bejelentkezett hozzájuk (személyes találkozó időpontegyeztetéssel működik), küldenek egy adatlapot és indul is minden a maga útján.

Amennyire én tudom, manapság valóban a székhelyszolgáltatás az egyik leggyakoribb dolog, amit tényleg igazán sokan keresnek. Ennek nyilván az az oka, hogy megszaporodott az évtizedekkel ezelőtti állapotokhoz képest a saját alapítású cégek száma, és mindenki nem is tud ezek közül beszerezni, vagy bérelni egy ingatlant minden, kisebb forgalmú céghez, hogy ott “székeljen”. A https://topcegalapitas.eu-n a negyedik pontban találhatjátok az ehhez szükséges dolgokat a felső menüsorban (fejlécben). Minden ilyen menüponton belül találtok egy on-line üzenetküldő “sarkot” is, de ott virít a telefonszámuk úgyszintén. Választhattok székhelyszolgáltatást Budapesten, vagy Újlengyelben. Utóbbi IPA-mentes lehetőség. Az IPA az “iparűzési adót” jelenti. Hogy mindez mit biztosít? Székhelycímet okiratokon és a cégbíróságon. A levélátvételt és azok továbbítását hozzátok.

Ha nem az IPA-mentesség a lényeg, hanem, hogy fővárosi székhelycímetek legyen, ami teljesen érthető, mert nagyobb presztízzsel jár a dolog, van erre lehetőség Pesten is, és Budán is a https://topcegalapitas.eu-n. Hűségnyilatkozatot nem tartalmaz a velük kötött szerződés ilyen esetben. Gondoljatok bele, mennyivel vonzóbb a cégünk egy ilyen címmel a leírásokban. Köztük az enyémet is ez tette még sikeresebb Bt-vé. Ha ezt választjuk, lesz cégtáblánk az adott helyen, de nem kötelező személyesen rendszeresen megjelenni a szóban forgó címen. Végtére is ez a specifikus szolgáltatás fő kényelmi szempontja. Sokan otthonról dolgoznak, vagy egyéb helyszíneken. Akkor megyünk az így bejelentett székhelyünkre, amikor akarunk. Ha nem akarunk nem kell, de átvehetjük személyesen is a leveleinket, ha úgy tetszik, illetve akkor lehet indokolt mégis fizikailag ott tartózkodnunk a bejelentett helyen, ha valamelyik hatóság azt kötelezővé teszi. De a székhelyszolgáltató tűri a hatósági kényszerintézkedéseket, ha azonnal nem érnénk rá. A lakásunkon nem fog senki zavarni. Miért is lenne jobb a céget otthonra bejelenteni?

Tehát ha a jövőben a cégeteknél bármi adódna, ők fogadják a hatóságokat, és tárgyalót is biztosítanak. A topcegalapitas.eu oldalon megnézhetitek a fotókat is ezekről a helyiségekről – a tárgyalókról. Szerintem, ha nektek is van olyan vágyatok, hogy céget alapítanátok, de eddig azt hittétek, hogy mindig, mindent majd nektek kell eljárnotok, szerintem ez egy kiváló lehetőség, hogy meggyőzzétek magatokat, érdemes szerencsét próbálni! Példának okáért az említette céggel. Én személyes őket ajánlom, ha valakinek jelent ez valamit. Nyilván, kell egy fejben kész koncepció az egészről, ad hoc alapon ne vágjatok bele semmibe, de ha már vannak kész tervek, keressetek fel egy könyvelőt, tisztázzátok vele, hogy ki lesz az ügyvezető és rajta! Ahogy én is csináltam. Találjátok ki a topcegalapitas.eu-n olvasható infók alapján a cégformát, beszéljétek át a könyvelővel az adózási dolgokat, mihez, milyen formában érdemes belevágni stb. Gondoljátok át a pontos tevékenységi kört, és már csak ki kell választani a cégnevet. Bátran, okosan! Aztán igyatok egy jó kávét.