A kedvenc kávézónkban kezdtük el a tervezést

Gézával már az egyetemista éveink alatt is gyakran beszélgettünk arról, hogy mi lenne, ha egyszer közös vállalkozásba kezdenénk. Mivel kölcsönös volt a bizalom kettőnk között, ezért jó ötletnek tűnt, hogy közösen vágjunk bele egy ilyen dologba.

A lényegi tervezést egy csendes és nyugodt kávézóban kezdtük meg. Már az egyetemi éveink alatt is sokat jártunk ide, mert mindketten imádtuk a kávét. Itt ráadásul tényleg igazi kávé különlegességeket is lehet kapni. Én például gyakran a japán kávékonyhából választok ki magamnak valamit, míg Géza inkább a dél-amerikai irányvonalra esküszik. A sok kávé ráadásul serkenti az agyunkat is, így ebből a szempontból sem tűnt rossz ötletnek, hogy itt kezdjünk ötleteket gyártani a sikerre vezető út érdekében.  Mindketten igazán kreatívak voltunk, és jobbnál jobb meglátások és gondolatok hangzottak el. Persze a fennálló akadályokról is szó esett, de ezeknek a kivédésére általában mindig volt valami tervünk. Volt azonban egy valami, ami igazán megfogott bennünket, de szerencsére erre is találtunk megoldást.

Az egyik legnagyobb problémánk az volt, hogy egyikünk sem értett igazán a cégalapításokkal járó hivatalos eljárásokhoz. Leginkább a jövendőbeli cég székhelyével kapcsolatban tapogatóztunk a sötétben. Fogalmunk sem volt az ide kapcsolódó jogszabályokról és arról sem, hogy mi a megfelelő magatartás a hatóságokkal szemben.

Nagy szerencse, hogy Géza talált megoldást. Kicsit kutakodott a neten és megtalálta ezt: székhelyszolgáltatás pest megye.

Ez a weboldal szinte olvasta a gondolatainkat. Minden felmerülő kérdésre ott volt a válaszunk, sőt olyan dolgokra is kitért, amik eddig eszünkbe sem jutotta, pedig kardinálisak voltak a vállalkozásunk szempontjából.

Az itteni információk alapján megtudtuk, hogy építményadót kellett volna fizetnünk, ha a vállalkozást a saját lakásunkba jelentjük be. Nekünk erről eddig fogalmunk sem volt. Az eredeti elképzelés ezért hamar megváltozott, és úgy döntöttünk rájuk bízzuk a cégünk székhelyének a biztosítását. Egyébként is teljesen idegen volt számunkra ezt a terület. Fogalmunk sem volt a céges jogszabályokról és arról sem, hogy a különböző hatóságokkal és a cégbíróságokkal hogyan kell együttműködni. Tartottunk tőle, hogy elkövetünk valami hibát, mert nem ismerjük a törvényeket és a szabályokat, aminek eredményeként még eljárás alá is kerülhetne a friss cégünk.

Sokkal ésszerűbb volt a számunkra az, hogy ezeket a számunkra kellemetlen intéznivalókat mások végezzék helyettünk, mert így azzal foglalkozhattunk, amihez mi értettünk.

Nagyon egyszerűen zajlott az egész cégalapítási folyamat. A kapcsolatfelvétel nagyon zökkenőmentesen történt, a weboldalon található telefonszámon keresztül. Mivel nekünk nem volt ügyvédünk, ezért ezt ők biztosították a számunkra, amiért ráadásul nem is kellett fizetnünk. A személyes találkozón sor került a cégalapításra és a papírok aláírására. Nekünk már ez is egy eléggé idegen folyamat volt, de ők mindent kézben tartottak a számunkra. Itt került sor a pénzügyek rendezésére is. Ezután az ügyvéd beadta a papírokat a cégbíróságra. Néhány napon belül a cégünk hivatalosan is bejegyzésre került.

A székhelyszolgáltatás pest megyének hála, a vállalkozásunk azóta is töretlenül működik és már megízleltük a sikert is. Nélkülük egészen biztos, hogy ez nehezebben lett volna megvalósítható, de legalábbis jóval lassabban.  Nyugodtak lehetünk, mert a hatóságokkal szembeni bonyolult és kellemetlen procedúrákat ők teljesen profi módon és törvényesen képesek elvégezni. Álmomban sem gondoltam volna, hogy egy cég megalapítása ennyire egyszerű is lehet.